ADANA İKK: ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVAALANININ YER SEÇİMİ İÇİN AKLIN VE BİLİMSELLİĞİN YOLU BİRDİR; DSİ GÖRÜŞLERİNE İTİBAR EDİLMELİDİR
Adana İl Koordinasyon Kurulu, Çukurova Bölgesel Havaalanı yer seçimiyle ilgili olarak 20 Ağustos 2010 tarihinde bir basın açıklaması yaptı.
ÇUKUROVA BÖLGESEL HAVAALANININ YER SEÇİMİ İÇİN AKLIN VE BİLİMSELLİĞİN YOLU BİRDİR; DSİ GÖRÜŞLERİNE İTİBAR EDİLMELİDİR
Türk Mühendis ve Mimar Odaları Birliği (TMMOB) /Adana İl Koordinasyon Kurulu (İKK) olarak 14 Temmuz 2010 tarihinde yaptığımız basın açıklamasında Çukurova Bölgesel Havaalanı için seçilen Tarsus / Kargılı mevkiinin yerinin yanlış olduğunu ve vazgeçilmesi gerektiğinin altını çizmiştik.
Bölgenin zengin tarımsal potansiyeli, sulama, drenaj, altyapı için yapılan yatırımların varlığı gibi gerekçelerimiz DSİ tarafından da benzeri şekilde değerlendirilmiş ve hazırlanan ÇED süreci askıya alınmıştır.
Son gelişmeler aynı yerde ısrar edileceğini göstermektedir. Yaklaşık 20 bin dekarlık sulu mutlak tarım arazinin amaç dışına çıkarılması için süreç şimdi de Mersin Toprak Koruma Kurulu üzerinden aşılmaya çalışılmaktadır. Kurulun "üstün kamu yararı" istisnai hükmü ile arazilerin ÇED süreci by-pass edilerek, kurullar üzerinde baskı oluşturulup sürecin aşılmaya çalışılmakta olduğunu ibretle izliyoruz.
Öyle ki, ÇED raporunu hazırlayan firma "biz aynı yerde ısrarlıyız, DSİ‘ye görüşlerini değiştirmesi için gerekli yazışmaları yaptık, Toprak Koruma Kurulu da büyük ihtimalle bizim istediğimiz yer için onay verecek" gibi açıklama yapabilmekte, kurul görüşlerini önceden tahmin edebilecek kadar pervasız açıklamalar yapabilmektedir.
Benzer biçimde başka bir oda temsilcisi DSİ‘nin sulama kanallarının değişimi ve deplasesi için teminat verebilmekte ve yer seçimi konusunda ısrarlı olduklarını belirtebilmektedir.
Mersin‘de kimi kesimler ise gelişmeleri Adana lobisinin girişimlerinin sonucu üzerinden değerlendirmektedir.
TMMOB olarak sulu mutlak tarım arazilerinin amaç dışı kullanımına karşı çıkıyoruz, çıkmaya da devam edeceğiz. Çukurova Bölgesel havaalanı tartışmalarında Adana-Mersin polemiği dışında; seçilen yerin özel araziler olduğunu, sulama tesisleri ile bölgenin can damarı konumunda bulunduğunu, yapılacak havaalanı ile bölgenin tümüyle tarımsal amaç dışına çıkacağını yineleyerek ÇED sürecinin askıya alınmasını doğru buluyoruz.
Havaalanı olarak planlanan yere olan itirazımız alanın Mersin sınırlarında olması ile ilgili değildir. Aynı itirazı Adana il sınırlarında herhangi bir sulu mutlak tarım arazisi üzerine planlansa da yapacağımız bilinmelidir.
Bu noktada yürütülen polemiklerin sonlandırılması için bilimsel ve teknik bir çalışmanın gerekliliğine ihtiyaç vardır. Adana/Mersin polemiğinden ve politik kaygılardan uzak bir çalışma ile sorun aşılabilir.
TMMOB olarak böylesi bir çalışmada mesleki bilgi birikimimizi kamu menfaati doğrultusunda kullanacağımızın bilinmesini istiyoruz.
Saygılarımla..
TMMOB Adana İKK Sekreteri
Mustafa ALTIOKKA