
EMO TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ’NİN EMSAL KARARINI DUYURDU
Mersin`de yaşayan bir vatandaş, EMO tarafından hazırlanan dilekçeyle Toroslar Elektrik Dağıtım A.Ş. tarafından düzenlenen yüksek elektrik faturasına itiraz ederek Mersin İl Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurdu. Heyet, tüketicinin şikâyetini haklı bularak dağıtım şirketinin Mart 2025 dönemine ait 2.305,00’lik fatura bedelini yasal faizi ile iade etmesine karar verdi.
Elektrik Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan, yurttaşların faturalarına yansıyan haksız bedellerin iadesi talebini içeren örnek dilekçe ile yapılan başvuru sonuç verdi. Karar, EPDK mevzuatı çerçevesinde kamu yararı ilkesine hatırlatmada bulunan, tüketici lehine verilmiş emsal nitelikte bir karar olarak dikkat çekti.
Kamuoyunun da yakından takip ettiği gibi geçtiğimiz yıl Ekim ayında elektrik abonelerinin gündemine giren ve Şubat 2025 tarihi itibariyle uygulamaya konulan Son Kaynak Tedarik Tarifesi Tebliği ile faturalara yansıyan haksız bedellere ilişkin tepkiler devam ediyor. Odamızın Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu`nun 16.11.2024 tarih ve 32724 sayılı Resmi Gazete`de yayımlanan 07.11.2024 tarih ve 12989 sayılı Kurul Kararı ile Son Kaynak Tedarik Tarifesinin Düzenlenmesi Hakkında Tebliğ`in 5. ve 6. maddelerinde yer alan tüketim miktarına ilişkin değişikliğin iptali hakkında açtığı davada henüz bir gelişme olmasa da, Mersin İl Tüketici Hakem Heyeti`nden bir emsal karar geldi. Heyet 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındak Kanun‘un amaç başlıklı 1. maddesinde yer alan "kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenlemektir" ifadesine dayanarak elektrik dağıtım şirketi ve vatandaş arasındaki uyuşmazlığa konu elektrik faturasını ayıplı hizmet olarak değerlendirdi. Heyet dosya incelemesinin ve bilirkişi raporunun sonucunda söz konusu uyuşmazlığın, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun 13. ve 14. Maddesinde tanınan ayıplı hizmet olması nedeniyle 2.305,00 TL‘nin Tüketici Hakem Heyeti‘ne başvuru tarihi olan 22 Mart 2025 tarihinden başlayarak yasal faizi ile birlikte iadesine karar verdi. Tüketici Hakem Heyeti Karar Tutanağı‘nda ayrıca şikayet konusu firmadan 24 Mart 2025 tarihinde yazılı savunma istenildiği ve firmanın savunmasında "Yapılan inceleme sonucunda başvuruya konu olan elektrik tüketim faturasının doğru şekilde hesaplandığı tespit edilmiştir. Tüm bu nedenlerle başvurunun reddine karar verilmesi gerekmektedir." şeklinde beyanda bulunduğu da yer aldı.
Habere konu kararı ve örnek dilekçeyi ekte bulabilirsiniz.