I. FİZİK MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİM ÇALIŞTAYI SONUÇ BİLDİRGESİ YAYIMLANDI

21.06.2010

TMMOB Fizik Mühendisleri Odası'nın 12 Haziran 2010 tarihinde Ankara‘da gerçekleştirdiği I.Fizik Mühendisliği Eğitim Çalıştayı Sonuç Bildirgesi yayımlandı.

I. FİZİK MÜHENDİSİ EĞİTİM ÇALIŞTAYI
Sonuç Bildirgesi

Ülkemizdeki toplam 4 üniversitenin fizik mühendisliği(FM) bölümlerinde eğitim sürdürülmekte olup, yaklaşık olarak bu bölümlere her yıl 300 öğrenci kabul edilmekte ve 125 civarında mezun verilmektedir. Bölümlerde eğitim gören öğrenci sayısı yaklaşık 1800 olup öğretim üyesi sayısı ise 115 dır. Ayrıca bu öğretim üyeleri mühendislik fakültelerinin diğer bölümlerinde ki yaklaşık 5.000 birinci sınıf  öğrencisinin fizik derslerine de girmektedirler.

Düzenlenen çalıştayın temel amacı, fizik mühendisliği eğitimi almış olan meslektaşlarımızın çalışma hayatına atıldıklarında daha başarılı olmaları için; Fizik Mühendisleri Odası, üniversiteler ve sanayi işbirliği ile eğitim programlarının günümüz şartlarına göre yeniden değerlendirilmesi, eğitimde akreditasyon,  gelişmiş ülkelerde mühendislik eğitimi ve ülkemiz koşullarına uyarlanması, II. Eğitim, Fizik Mühendisliği ana bilim dallarının tartışılması, öğrencilerin  beklentileri gibi konularda çözümler üretmek olacaktır. Ayrıca, karar merci durumunda olan kurum ve kuruluşlara öneriler sunmak, bunların hayata geçirilmesi için yapılması gerekenlerin tartışılacağı bir platform oluşturulmaya çalışılacaktır.

Çalıştayın konuları arasında FM eğitiminde genel sorunların belirlenmesi olduğu kadar, mesleğimizin tanınırlığı, bölümlerimizin sorunları, eğitimde yeni yaklaşımların, müfredata farklılığın ve uygulamalarının tartışılması da olacaktır..

Bu amaç doğrultusunda yapılan çalıştayımızda aşağıda sunulan görüşler ve kararlar oluşmuştur.

•1.      Eğitim Çalıştaylarının her yıl tekrarlanması,

•2.      Gelişen teknoloji ve ihtiyaçlara göre eğitim programları yenilenmeli, yeni açılımlar ve deneyimler paylaşılmalıdır. Ders programları dinamik ve interaktif hale getirilmelidir,

•3.      FM bölümlerinden  mezun olmak için gerekli kredinin 130  ile 170  arasında olmasının,  bölümler  arasında  ders sayılarında büyük farklılık olduğunu  göstermektedir. Bu da  FM eğitiminde bir standartlaşmaya gitmenin gerekliliğini göstermektedir,

•4.      FM uzmanlık alanlarımızdan olan akustik, metroloji, radyasyon güvenliği,...gibi konularda uygulamalı derslerin açılması,

•5.      FM bölümlerinde Ana Bilim Dallarının belirlenmesi ve bunun için akademisyenler, sanayiciler ve FMO‘nun da içerisinde olduğu bir komisyon kurulması,

•6.      Örgencilerin stajlarında kuruluşlarla önceden temasa geçinmesi ve kontenjan alınması bunun için oda ve bölümlerin işbirliğinde olmaları,

•7.      Mesleki deneyimlerin derlenmesi, aktarılması ve paylaşılması ve yeni gelişmelerin izlenmesi mühendislik mesleği açısından çok önemlidir. Bu amaçla sürekli meslek içi eğitim merkezleri kurulmalı ve desteklenmelidir.

•8.      Öğrencilerin mühendislik formasyonunu kazandırmak ve  geliştirmek  için her yıl bireysel olarak bir proje hazırlayacağı zorunlu dersin müfredata konması,

•9.      Öğretim üyelerinin ve yardımcılarının  ekonomik düzeylerinin yükseltilmesi için çaba harcanması,

•10.  Yaşam boyu öğrenmenin gerekli olduğu bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisini öğrencilere kazandırılmalıdır.

•11.  Her yıl fizik mühendisliği proje yarışması düzenlenmesi, bunun için FMO‘dan ve bölümlerden katılacak öğretim üyelerinden jüri oluşturması,

•12.  Fizik Mühendisliğinin daha iyi tanınması için bölümlerin ve odanın birlikte veya ayrı ayrı girişimlerde bulunması,

Sayıları daha da artabilecek bu öneriler amacı ;

"araştıran, üreten,  teknolojiyi kullanabilen, sosyal bilimlere açık, çevresini sorgulayan, yaratıcı, üretken, toplumla bütünleşen,  kalite bilincine sahip, yerel  değerleri göz ardı etmeyen, zamanın değerini kavrayan, kendisiyle barışık, etik değerlere sahip, entelektüel özellikli, meslek örgütüne ve örgütlenmesine inanan, ülke ve meslek sorunlarına duyarlı"  Fizik Mühendisleri yetiştirmeyi hedefleyen ve uygulayan etkin bir EĞİTİM sürecinin tasarlanmasıdır. 

Konu ile ilgili tüm kişi, kurum ve kuruluşları bu konuda çaba harcamaya ve uygulamaya çağırıyoruz.

I. FİZİK MÜHENDİSLİĞİ EĞİTİMİ ÇALIŞTAYI
DÜZENLEME KURULU
Haziran 2010, Ankara