39. Dönem Yönetim Kurulu - 17 Nolu Toplantı Kararları

Toplantı No:

17

Toplantı Tarihi:

19.05.2007

Toplantı Saati:

03:00

Toplantı Yeri:

TMMOB

KARAR NO 338 : Ülkemizde yaşanan çeşitli gelişmelere ilişkin düzenlenen mitinglerde, etkinliklerde TMMOB‘nin adı veya pankartının kullanılması hususunda TMMOB Yönetim Kurulu‘nun olurunun alınması konusunda İl/İlçe Koordinasyon Kurullarımızın bilgilendirilmelerine, geçtiğimiz süreçte bu konuda gerekli duyarlılığı göstermeyen İzmir ve Samsun İl Koordinasyon Kurullarının uyarılmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 339 : TMMOB Yönetim Kurulu kararlarına ve TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘ne aykırı tutum ve davranışları nedeniyle oluşan güvensizlik sonucu Samsun İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Nural Özcan‘ın görevinden alınmasına (Ekrem Poyraz, İbrahim Vardal, Cemalettin Küçük, İsmail Küçük ve Baki Remzi Suiçmez‘in karşı oylarıyla, Berrin Şenöz‘ün çekimser oyuyla) oyçokluğuyla,

KARAR NO 340 : Aşağıda isimleri yazılı yabancı uyruklu mühendis ve mimarların Odalarının görüşleri doğrultusunda ülkemizde çalışmalarının uygun bulunduğunun Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı‘na bildirilmesine oybirliğiyle,

Türkmenistan uyruklu Gıda Mühendisi Nuryagdy Chariev, Dominik Cumhuriyeti uyruklu Kimya Mühendisi Adrianne Marlene Varol Bethancourt, İran uyruklu İnşaat Mühendisi İsmail Dedi Deryan, ABD uyruklu İç Mimar Megan Perry Lee, ABD uyruklu Elektrik Mühendisi Robert Joseph Pichora, ABD uyruklu Elektrik Mühendisi Chandrakant Rajnikant Chhaniara, Fransa uyruklu Gıda Mühendisi Franck Jean Rousella, Yunanistan uyruklu Bilgisayar Mühendisi Tzemali Emir,

KARAR NO 341 : Aşağıda isimleri yazılı yabancı uyruklu mühendis ve mimarların Odalarının görüşleri doğrultusunda ülkemizde çalışmalarının uygun bulunmadığının Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı‘na bildirilmesine oybirliğiyle,

Arnavutluk uyruklu Ziraat Mühendisi Rıdvan Halit Dule, Avusturya uyruklu Mimar Brigitte Weber,

KARAR NO 342 : Düzenleme Kurulu önerisi doğrultusunda TMMOB Yerel Yönetimler Sempozyumu‘nun adının TMMOB Yerel Yönetimlerde Dönüşüm Sempozyumu olarak değiştirilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 343 : Düzenleme Kurulu önerisi doğrultusunda TMMOB Jeotermal Kongresi‘nin adının TMMOB Jeotermal Kongresi ve Sergisi olarak değiştirilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 344 : TMMOB Ankara Kent Sorunları Sempozyumu‘nun TMMOB‘nin sekreteryalığında yapılmasına, Sempozyum Sekreterinin Ayşegül Bildirici‘nin olmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 345 : TMMOB Ankara Kent Sorunları Sempozyumu Düzenleme Kurulu‘na Makina Mühendisleri Odası‘ndan Yusuf Şahin yerine Deniz Öztürk‘ün atanmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 346 : TMMOB adına Sekreteryası Gemi Makinaları İşletme Mühendisleri Odası‘nca yürütülecek TMMOB Denizcilik Sorunları Sempozyumu Düzenleme Kurulunun aşağıdaki isimlerden oluşmasına oybirliğiyle,

TMMOB DENİZCİLİK SORUNLARI SEMPOZYUMU DÜZENLEME KURULU

Hakan Günay TMMOB
Tuncay Şenyurt TMMOB
Feramuz Aşkın Gemi Makinaları İşletme Mühendisleri Odası
Muammer Yağız Gemi Makinaları İşletme Mühendisleri Odası
Süleyman Savaş Gemi Makinaları İşletme Mühendisleri Odası
Mehmet Kör Gemi Makinaları İşletme Mühendisleri Odası
Burçak Karaman Uysal Çevre Mühendisleri Odası
Rüstem Özata Elektrik Mühendisleri Odası
Mesut Çetin Jeofizik Mühendisleri Odası
Varlık Özerciyes Makina Mühendisleri Odası
Ayşe Yılmaz Meteoroloji Mühendisleri Odası
Doç.Dr.İ.Deha Er İTÜ Denizcilik Fakültesi
Yard.Doç.Dr.Cengiz Deniz İTÜ Denizcilik Fakültesi
Ali Kuşoğlu İTÜ Denizcilik Fakültesi

KARAR NO 347 : İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik ile ilgili açılan davaya müdahil olunmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 348 : Mimarlar Odası Antalya Şubesi‘nin 10.02.2007 tarihinde yapılan Olağanüstü Genel Kurulu‘nda alınan Anonim Şirket kurulmasına ilişkin kararın yok sayılmasına ve gereğinin yapılması konusunda Mimarlar Odası‘na yazı yazılmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 349 : TMMOB Denetleme Kurulu‘na iletilmek üzere, Yalova Altınova Tersane Alanı ile ilgili olarak Yalova Tersane Girişimcileri San.Tic. A.Ş. için Gemi Mühendisleri Odası tarafından hazırlanan Ocak 2007 tarihli rapor için alınan ücretler ve kimlere verildiği ile ilgili Odadan rapor istenmesine ve Gemi Mühendisleri Odası Yönetim Kurulu‘nun Oda Onur Kurulu‘na verilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 350 : Jeoloji Mühendisleri Odası tarafından 24-26 Mayıs 2007 tarihlerinde Diyarbakır‘da gerçekleştirilecek "Esen ARPAT DAF" Sempozyumu kapsamında düzenlenecek panelde yöneticilik yapmak üzere Yönetim Kurulu Üyesi İbrahim Vardal‘ın görevlendirilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 351 : OECD Çevresel Performans İncelemesi kapsamında 13 Haziran 2007 tarihinde yapılacak danışma toplantısına Birliğimizi temsilen Halil Gezer ve İsmail Küçük‘ün katılmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 352 : Antalya Kurşunlu Şelalesi civarında yapılması planlanan Taşocağı‘na yönelik bilimsel ve teknik bir rapor hazırlanması konusunda Selçuk Uluata, İlker Ertem, Halil Gezer, Nail Güler, İbrahim Vardal, İsmail Küçük, Baki Remzi Suiçmez ve Orman Mühendisleri Odası‘ndan bir temsilciden oluşan komisyonun görevlendirilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 353 : Sakarya Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makina Mühendisliği Bölümü‘nün verdiği Doğalgaz Tesisat Mühendis Yetki Belgeleri hakkında hukuki işlemlerin başlatılmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 354 : Nilüfer Belediyesi ve Uludağ Üniversitesi işbirliği ile 7-8 Haziran 2007 tarihlerinde Bursa‘da gerçekleştirilecek "II.Kent ve Sağlık Sempozyumu" kapsamında düzenlenecek "Sağlıklı Kent Planlamada Kentlilerin, Kent Yöneticilerinin, Meslek Örgütlerinin ve Üniversitelerin Rolü" konulu panele TMMOB‘ni temsilen konuşmacı olarak Yönetim Kurulu Üyesi Fikret Zorlu‘nun katılmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 355 : Tunceli İl Koordinasyon Kurulu Sekreterliği‘ne Makina Mühendisleri Odası Tunceli Mesleki Denetim Büro Temsilcisi Fethi Kılıç‘nın atanmasına, Sekreterya hizmetlerinin Makina Mühendisleri Odası Tunceli Mesleki Denetim Büro Temsilciliği tarafından yürütülmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 356 : TMMOB Makina Mühendisleri Odası‘nın, Muş İl Temsilciliği‘nin büro hizmetlerinde kullanılmak üzere, Tapuda Muş İli, Merkez İlçesi, Kültür Mahallesi, 72 Ada, 10 Parsel, 5151.j.b Pafta‘da inşa edilen 10/1067 arsa paylı halen kullanılmakta olan Galeria İş Merkezi‘nin 3.Kat 103 no‘lu bağımsız bölümün Makina Mühendisleri Odası adına satın alınması ve tapu işlemlerinin yürütülmesi için Makina Mühendisleri Odası Diyarbakır Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Şubaşı, Şube Yönetim Kurulu Başkan Vekili İ.Semih Oktay ve Şube Yönetim Kurulu Sekreter Üyesi Şahismail Yusumut‘un münferiden yetkilendirilmeleri yönlü talebinin uygunluğuna (Cemalettin Küçük‘ün karşı oyuyla) oyçokluğuyla,

KARAR NO 357 : TMMOB‘nin Selanik Caddesindeki yerinde gerekli onarım ve tefriş için harcama yapmak konusunda Yürütme Kurulu‘na yetki verilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 358 : 11 Haziran 2007 tarihinde Bükreş‘te yapılacak COPISEE ile ilgili toplantıya TMMOB Yönetim Kurulu II.Başkanı Hüseyin Yeşil ile Yönetim Kurulu Sayman Üyesi Selçuk Uluata‘nın katılmasına oybirliğiyle,

KARAR NO 359 : Birliğimizin ihtiyacı için 1 adet video kamera alınması konusunda Yürütme Kurulu‘na yetki verilmesine oybirliğiyle,

KARAR NO 360 : Bir sonraki Yönetim Kurulu toplantısının 02 Haziran 2007 Cumartesi günü Saat 10:00‘da yapılmasına oybirliğiyle,

KARAR VERİLDİ.

Mehmet SOĞANCI, Hüseyin YEŞİL, Selçuk ULUATA, Halil GEZER, Ekrem POYRAZ(339 no.lu karara karşı oy), Tuncay ŞENYURT(Katılmadı), Hakan Günay(Katılmadı), Berrin ŞENÖZ(339 no.lu karara çekimser oy), Nail GÜLER, Feyyaz ATAÇ, Ferhat ÖZÇEP(Katılmadı), İbrahim VARDAL(339 no.lu karara karşı oy), Alaeddin ARAS(Katılmadı), İlker ERTEM, Cemalettin KÜÇÜK(339 ve 356 no.lu kararlara karşı oy), İsmail KÜÇÜK (339 no.lu karara karşı oy), M.Sabri ORCAN(Katılmadı), Ali Rıza TANRIVERDİ(Katılmadı), Müfit HATAT (Katılmadı), Fikret ZORLU, Ahmet GÜZEL(Katılmadı), Baki Remzi SUİÇMEZ(339 no.lu karara karşı oy),

Karar No 339; Karşı Oy Gerekçem:

Samsun İKK Sekreteri ve İKK‘nın son dönemlerde yapılan mitingler sürecinde, yaptığı değerlendirmeler ve aldığı tavır, TMMOB Yönetmeliklerine, ilke ve prensiplerine uygun tutum ve davranış değildir. Bu sorun örgütsel bütünlük içinde değerlendirilmeli, tartışılmalı ve çözümlenmeli düşüncesindeyim. Karar sürecinde merkezi değerlendirmelerin yanı sıra demokratik eğilimler de gözetilerek. öncelikle Samsun İKK‘ya kendi örgütlülüğü içinde sorunları tartışma olanağı verilmelidir. TMMOB Yönetim Kurulu tarafından oluşturulacak bir kurul İKK bileşenleri ile yerel toplantılar yaparak, soruna ilişkin çözüm yollarını ve önerilerini TMMOB Yönetim Kuruluna getirerek karar süreçleri tamamlanmalıdır.

İbrahim VARDAL

Karar No 339; Karşı Oy Gerekçem:

Son dönemde yaşananlarla ilgili olarak 338 nolu kararla İKK‘ların uyarılması kararı alınmıştır. Bunun ötesinde İKK‘ların çalışmalarıyla ilgili yaşanan sorunlarla ilgili olarak daha önceden alınan 240 nolu kararda da belirttiğim gibi, sorunların çözümünde TMMOB‘ce oluşturulan bir heyetle, İKK‘ların çalışmalarının yerinde incelenerek ve birimlerle tartışılarak sorunlara çözüm aranmalıdır. Birlikte çalışma yapılarak birimlerin katılımıyla sorunlar giderilmelidir. İKK‘lar yalnızca İKK Sekreteri olarak düşünülemez. İKK Sekreteri birimlerimizce yapılan seçim sonrası TMMOB Yönetim Kurulu Kararıyla göreve başlamaktadır. İKK Sekreterlerinin ya da İKK‘ların yapmış olduğu uygulamalarla ilgili olarak sorun olduğu görüşü doğduğunda bu konunun çözüm yeri öncelikle birimlerimiz olmalıdır. Bu anlayışla İKK Sekreterlerinin herhangi bir nedenle görevinin sonlandırılması ortak çalışma koşulları açısından uygun değildir. Açık katılımcı ve bilgilendirici bir anlayışa uygun düşmeyen bu karar da Türkiye‘nin içinden geçtiği önemli bir süreçte, Samsun İKK gibi önemli olan bir birimimiz içinde daha çok önem taşımaktadır. Bu nedenlerle Samsun İKK Sekreteri Nural ÖZCAN‘ın görevden alma gibi bir kararla görevinin sonlandırılmasını, birimlerle birlikte çalışma anlayışı yapısı içerisinde doğru olmadığı düşüncesiyle alınan karara karşıyım.

Cemalettin KÜÇÜK

Karar No 339; Karşı Oy Gerekçem;

İl Koordinasyon Kurulları çalışmalarında TMMOB‘nin ilkelerine ve ilgili yönetmeliklerine göre hareket etmek zorundadır. Zaman sürecinde oluşabilecek ya da oluşan sorunlar karşısında İl Koordinasyon Kurullarıyla yerellerde ortak toplantılar yapılarak süreç izlenmeli ve birlikte değerlendirilmelidir. Bu sürecin sağlıklı bir şekilde izlenebilmesi ve yürütülebilmesi için bütün Koordinasyon Kurulları için ayrı ayrı çalışmalar yapılıp, Yönetim Kurulunda değerlendirilerek yaşanan sorunların çözümüne katkıda bulunulabilir.

Koordinasyon kurullarında bir sorun yaşandığında bu sorunun çözümünde bireyler üzerinden değil kurumlar üzerinden çözüm üretmek gerekebilir. Kurul kararları dikkate alınmalıdır.

Koordinasyon Kurullarına sadece bir sorun üzerinden yaptırım uygulamadan önce, sürece ilişkin çalışmalar tamamlanmalıdır. Bu konuda kapsamlı bir çalışmanın yapılması zorunludur. Bu Kurullara zaman tanınmalıdır.

338 nolu kararda, iki İl Koordinasyon Kurulunun uyarılması konusunda karar alındığına göre, bu konuda sürece ilişkin bir değerlendirmeyi İl Koordinasyon kurullarından beklemek gerekir.

Samsun İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri üzerinden güvensizlik belirterek işlem yapılması doğru değildir. Yaşanan bu süreçte bütünlüklü bir değerlendirmenin yapılabilmesi için, Samsun birimleriyle birlikte ortak toplantı yapılması zorunludur. Karar oluşturulacak ise yapılacak ortak toplantıdan sonra oluşturulmalıdır.

İsmail KÜÇÜK

Karar No 339; Karşı Oy Gerekçem;

TMMOB Yönetim Kurulunun 19.05.2007 tarihli toplantısında, TMMOB Genel Sekreterliğinin yazılı ve Yürütme Kurulunun bu yöndeki olumlu görüşüyle, Samsun İl Koordinasyon Kurulu Sekreteri Nural Özcan‘ın görevinden alınması gündeme gelmiştir. Samsun İKK Sekreteri Nural Özcan‘ın görevinden alınması istemi, ilk kez, 14 Nisan Tandoğan Mitingi‘ne yönelik gelişmeler çerçevesinde 14.04.2007 tarihli TMMOB Yönetim Kurulu toplantısında gündeme getirilmiş, ancak herhangi bir karar alınmamıştır. İKK Sekreterinin yazılı görüşünün istenildiği ve alındığı süreçte, 30.04.2007 tarihinde yapılan TMMOB Yönetim Kurulu toplantısında konu gündeme gelmemiştir. Samsun İKK‘nın da imzası bulunan ve Cumhuriyet Gazetesi‘nde yayımlanan Cumhuriyet Mitingine Çağrı başlıklı gazete ilanı üzerine görevden alınma istemi tekrar gündeme getirilmiş ve uzun görüşmelerden sonra oyçokluğuyla bu yönde bir karar alınmıştır. Aşağıdaki gerekçelerle bu karara katılmam olanaksızdır.

1) Görevden alma kararına gerekçe olarak gösterilen "TMMOB Yönetim Kurulu kararlarına aykırı tutum ve davranışlar" iddiası geçersizdir. TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘nin Çalışma İlkeleri başlıklı 7. maddesine göre; Koordinasyon Kurulları‘na katılan Oda birimleri, Koordinasyon Kurulu faaliyetlerinde TMMOB Kanunu, Ana Yönetmeliği ve İKK Yönetmeliği‘ne uymak, TMMOB Yönetim Kurulu tarafından verilen görevleri yerine getirmek zorundadır. Görevden almaya gerekçe olarak TMMOB Yönetim Kurulu kararlarına aykırı tutum ve davranışlar ileri sürülmekle birlikte, 14 Nisan 2007‘de Tandoğan‘da başlayan ve son olarak 20 Mayıs 2007‘de Samsun‘da düzenlenen "Cumhuriyet Mitingi" adlı kitlesel halk eylemlerine katılma ya da katılmama yönünde bir TMMOB Yönetim Kurulu kararı yoktur. TMMOB web sitesinde kamuoyuna açıklanan TMMOB Yönetim Kurulu kararları incelendiğinde bu durum açıkça görülebilir. Katılmama yönünde bir karar alınması durumunda karşı oy kullanacağım ve gerekçeli görüşümü yazacağım bilinmektedir. TMMOB Yönetim Kurulu kararı olmadan Genel Sekreterliğin genel eğilimi bildiren yazısına dayalı olarak suç isnat etmek ve yargıya varmak doğru değildir.

2) Görevden alınma kararına bir diğer gerekçe olarak gösterilen "TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘ne aykırı tutum ve davranışlar" iddiası da geçersizdir.

a) TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘nin 3. maddesi kapsamında Samsun İKK Sekreteri, gerekli işlem tamamlanarak, 39. Dönemin 2. TMMOB Yönetim Kurulu toplantısında alınan 40 nolu karar ile oybirliğiyle atanmıştır. 14 Oda birimimizin içinde yer aldığı Samsun İKK‘nın çalışma yöntemi ve karar alma süreçlerine ilişkin son toplantılara kadar ciddi bir sorun gündeme getirilmemiştir. Gerekli araştırmanın yeterince yapılarak Yönetim Kurulunun bilgisine yazılı olarak sunulmadığı karar sürecinde acele davranılmasını doğru bulmuyorum.

b) TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘nin 1. maddesine göre İKK‘ların kuruluş amacı; TMMOB Yasa ve Ana Yönetmeliği‘nde belirtilen amaçlara ulaşabilmek için, bağlı Oda birimlerinin çalışmalarını koordine etmek, daha etkin ve verimli bir çalışma ortamı sağlamak için gerekli olan güç birliği, dayanışma ve ortak davranışı sağlamaktır. Samsun İKK hakkında, gerek TMMOB mevzuatında belirtilen amaçlara yönelik çalışma, gerekse örgüt birimlerinin eşgüdümü, dayanışması ve ortak davranışı konusunda son toplantıya kadar hiçbir sorun gündeme getirilmemiştir. Bu süreçte, 26.11.2006 tarihinde kurulan ve 32 adet demokratik kitle örgütü/sivil toplum örgütünün yer aldığı platforma İKK kararı ile katılım sağlandığı bilinmektedir. Genel Merkez düzeyinde ortak etkinlikler düzenlediğimiz KESK, DİSK, TTB gibi örgütlerin yerel birimlerinin de yer aldığı platformun varlığı ve önceki etkinlikleri incelenmeden, platformun varlığı sorgulanmadan, içinde yer alan birimlerin gazete ilanında sıralanmasını eleştirmek sağlıklı bir yaklaşım değildir. Ayrıca, gerekli inceleme yapılsa idi, TMMOB açısından birlikte hareket etme sorunu oluşabilecek bazı örgütlerin adlarının platformda olmamasına karşın, mitinge katkı sağladığı için Miting Düzenleme Kurulunca ilanda yer aldığı öğrenilebilecek, İKK‘ya uyarı yapılması durumunda bu konuda gerekli duyarlılığın gösterilip gösterilmeyeceği de anlaşılabilecekti. Bu iletişimin sağlanmadığı ortamda, Samsun ilinde düzenlenen bir etkinliğe katılım sağlanması ve bu yönde karar alınması sorun oluşturacak tutum ve davranış kapsamına girmemektedir. Miting Düzenleme Kurulu kararına dayalı bir gazete ilanı üzerine, İKK‘nın örgütün amaçlarına aykırı bir davranışta bulunup bulunmadığını yeterince araştırmadan görevden alma kararının verilmesini doğru bulmuyorum.

c) Gerekli inceleme ve değerlendirme yapılmadan acele karar alınmasını "demokratik merkeziyetçilik" ilkesine uygun bir tutum olarak da görmemekteyim. TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘nin 6. maddenin son fıkrasına göre, kurul üyelerinin en az beşte birinin talebi üzerine kurulun tam sayısının yarısından bir fazlasının kararı ile ve Birlik Yönetim Kurulu‘nun onayı ile sekreter değiştirilebilir. TMMOB Yönetim Kurulu‘nun yaşanan sürece ilişkin suç unsuru ya da aykırı tutum ve davranış saptaması ve bu nedenle güvensizlik belirtmesi durumunda, konuyu öncelikle İKK birimlerine iletmesi, kurulun süreci değerlendirmesi ve yeniden karar üretmesi sağlanabilirdi. Buna yönelik olarak, karar öncesi gerekli iletişimin sağlanması ve girişimler sonrası gelecek toplantıda karar alınması tarafımdan da önerilmiştir. Üyesi olduğum KESK Genel Merkezinden gündeme ilişkin yapılan yazılı açıklamadaki "Söz konusu ilanla KESK Genel Merkezi‘nin herhangi bir ilgisi ve bilgisi bulunmamaktadır. İlanda Konfederasyonumuzun isminin sehven kullanıldığı kanaatindeyiz." ifadesi, örgütsel duyarlılığa karşın yerel örgütlere yönelik alınacak tavrın niteliği konusunda dikkatle irdelenmelidir. Öncelikle yereldeki demokratik karar düzeneklerini işletme yolunun denenmesi yerine, anılan Yönetmeliğin 7. maddesini işleterek acele görevden alma kararı alınmasını, bu nedenle "demokratik merkeziyetçilik" ilkesine uygun bulmuyorum. Bu çerçevede, TMMOB Yönetim Kurulunun 19.05.2007 tarihli toplantısında oybirliği alınan ve yaşanan/yaşanacak süreçte TMMOB‘un adı ve pankartının kullanılmasında daha duyarlı davranılmasına yönelik uyarıcı karar dışında, birimlere değil kişilere yönelik karar alınmasını doğru bulmuyorum.

d) TMMOB İl/İlçe Koordinasyon Kurulları Yönetmeliği‘nin 6. maddesinin (i) bendine göre, sekreter, çalışmalarında kurula ve TMMOB Yönetim Kuruluna karşı sorumludur. İKK birimlerinin gazete ilanı ve mitinge katılım konusunda karşı oy yazısı ya da itiraz/şikayet dilekçesi olmadığına göre, İKK Sekreterinin kurula karşı sorumluluğu noktasında bir sorun yaşanmadığı görülmektedir. Dolayısıyla, TMMOB Yönetim Kurulu kararına karşın İKK birimlerinin benzer bir ortak tutum alması şaşırtıcı olmayacaktır. Böyle bir durumda son söz TMMOB Yönetim Kurulu‘nda olmakla birlikte, örgütsel dayanışmanın güçlendiği değil, daha da derinleşen sorunların yaşanabileceği bir sürecin ortaya çıkmasının örgütümüze yarar sağlamayacağı açıktır.

3) İKK‘ların genel anlamda değerlendirilmesi ve sorunların çözümüne yönelik kapsamlı bir görüşmenin yapılmasının benimsenmediği süreçte, yakın geçmişte Ankara İKK özelinde de gündeme getirilen liste dışı kurula katılım sorununa yönelik de kapsamlı bir araştırma yapılmamıştır. Ayrıca, İKK Yönetmeliğinin tümüyle işletilmesi durumunda, örneğin, mevzuata karşın kararlarını göndermeyen İKK‘ların da görevden alınması gündeme gelebilecektir. Adaletli karar alma ve uygulamanın yolu, mevzuatın herkese eşit işletilmesinden geçmektedir. Mevcut İKK‘ların çalışma yöntemi ve kararları incelenmeden, bir ya da birkaç İKK Sekreterine özel görevden alma gerekçesinin gündeme getirilmesi tartışma konusudur.

4) Görevden alınmanın asıl gerekçelerinden biri olan Cumhuriyet Mitinglerine karşı TMMOB Genel Merkezinin tutumu hakkında yorum yapma hakkımı saklı tutarak, yereldeki dinamiklerinin yapısının sağlıklı değerlendirilmediğini düşünmekteyim. Genel Sekreterlikçe TMMOB Yönetim Kurulu üyelerine 11.04.2007 tarihinde iletilen Samsun İKK‘nın yanıtını içeren e-postadaki, "Mitingi düzenleyen örgütlerin merkez yapılarından kaynaklanan sıkıntılar, TMMOB Yönetim Kurulunun, mitinge bakışında önemli rol oynadığını düşünüyoruz. Bu sıkıntılar Samsun yerelinde yoktur ve Türkiye‘nin tamamına yakınında da yoktur. Çünkü, aynı kişilerdir bu örgütlerdeki insanlar… Samsun‘da; TMMOB ye bağlı Odalar olsun, KESK olsun, ADD olsun aynı kişilerin ortaklaşarak bir arada bulundukları kurumlardır. Bu ilerici, demokrat ve devrimci örgütlerin içindeki insanlar aynı insanlardır." ifadesi, yereldeki birimlerimizle yaşanan iletişim sorununu göstermektedir. Dış ve iç somut tehditlerle ciddi sorunlar yaşayan ülkemizde, ortak mücadeleyi birlikte örgütleyebilmek adına, yereldeki çağdaş, devrimci, demokrat, ilerici üyelerimize ve örgüt birimlerimize karşı yaklaşımımızda daha dikkatli davranılması gerektiğine inanıyorum.

Sonuç olarak;
TMMOB mevzuatına ve ilkelerine açıkça uymama suçuna dayalı haklı bir görevden alma karar süreci değil, mevzuatın ilgili maddelerini zorlayarak aslında siyaseten bir görevden alma karar süreci yaşandığı görüşündeyim. Nitekim karara, mevzuatın şu maddesini şu şekilde açıkça ihlal etme gibi somut, nesnel bir gerekçe yazılmamış; genel ifadelerle ve öznel değerlendirmelerle karar alınmıştır. Bu tür siyasal gerekçeli kararların örgütümüzün gücüne ve bütünlüğüne yarar değil, zarar getireceğine inanmaktayım. Ayrıca, suçun açıklığı ve nesnel değerlendirmeler dikkate alınarak ve gerekli inceleme ve değerlendirmeler yapıldıktan sonra bu tür görevden alma kararlarının oyçokluğuyla değil oybirliğiyle alınmasının, örgütümüzün gücü ve bütünlüğü açısından daha doğru olduğunu düşünüyorum. Bu gerekçelerle oyçokluğuyla alınan karara katılmıyorum.

Baki Remzi SUİÇMEZ